Ohjelmiston päivitys

Dreamboxin ohjelmistot kehittyvät jatkuvasti ja onkin syytä päivittää ainakin silloin tällöin image uudempaan versioon. Yleensä tämä tapahtuu lataamalla uusi image koneelle ja asentamalla se vanhan päälle. Tällöin kuitenkin kaikki tekemäsi asetukset katoavat, joten ne on syytä ottaa talteen ennen uuden imagen asennusta.

Varmuuskopiointi onnistuu esim. ottamalla ftp-yhteys dreamboxiin ja kopioimalla sieltä talteen /etc/enigma2 hakemisto tai käyttämällä DreamBoxEdit-ohjelmaa, varmuuskopion saa myös Backup&Restore pluginilla. Mikäli boksissa on sisäinen kovalevy, voit tehdä varmuuskopion helposti myös sinne ottamalla telnet-yhteyden boksiin ja antamalla komennon:

cd /;tar cf /hdd/backup.tar etc/enigma2

Kun asetukset on tallessa voit asentaa uuden imagen asennusohjeen mukaisesti.

Asennuksen jälkeen käynnistä boksi uudelleen ja tee kanavahaku (menu->setup->service search). (Esim. Welhon verkossa kanavat löytyvät helpoiten asetuksilla manual 274 MHz, 128-QAM, network yes)
Kanavahaun päätyttyä voit palauttaa vanhat asetukset takaisin. Jos kopioit tiedot kovalevylle aiemman ohjeen mukaan voit palauttaa asetukset komennolla:

cd /;tar xf /hdd/backup.tar

Muussa tapauksessa palauta tiedostot esim. ftp:llä tai DreamBoxEdit-ohjelmalla.

Tärkeää! Jotta aiemmat ajastukset palautuisivat täytyy Enigma2 sammuttaa ilman, että se pääsee tallentamaan nykyisiä ajastuksia vanhan tiedoston päälle. Tämä tapahtuu antamalla komento:

killall -9 enigma2

Nyt boksin päivityksen pitäisi olla valmis.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License